№2
Пам'ятка бійцю

Меню

Пошук

Вітаю Вас, Гость · RSS 19.11.2017, 13:57

Прийоми зимового водіння 

Ознайомлений – значить озброєний!

Зима – традиційно важка пора року для автомобілістів. Пов’язано це, перш за все, зі специфічними дорожніми умовами: постійно змінюють одне одного відлиги і заморозки в поєднанні з частим мокрим снігом, які створюють передумови для найсильніших дорожніх аварій. Слизька дорога часто доповнюється поганою видимістю через снігопад, туман і короткий світловий день. Ситуація ускладнюється ще й тим, що вулиці українських міст освітлені погано, не кажучи вже про траси.

У ситуації складних дорожніх умов краща порада – за можливості відмовитися від поїздки. Але, якщо їхати все-таки треба, водієві слід бути максимально обережним і дотримуватися ряду наведених нижче правил.

Тактична підготовка.

Швидкість. Безпечною вважається така швидкість, при якій водій у конкретних дорожніх умовах здатний уникнути аварії при раптовій ситуації, що змінилася. Перед виїздом на дорогу загального користування в складних дорожніх умовах водієві краще всього випробувати свій автомобіль на безпечній ділянці (не на дорозі загального користування). Наскільки збільшився гальмівний шлях у порівнянні із звичною реакцією автомобіля? На якій швидкості і при якому зусиллі на педаль гальма (якщо машина не обладнана суперсучасною АБС) автомобіль зберігає траєкторію? Виходячи з цього, і варто розвивати допустиму швидкість.

Простір для маневру. Одне з головних правил, які треба пам’ятати на слизькій дорозі, – завжди залишати достатній для маневру простір і уникати різких «рухів». Пам’ятайте, що сніг або лід зменшують зчіпні властивості з дорогою, а це веде до збільшення гальмівного шляху додатковим ризикам скоєння ДТП. Слід тримати дистанцію до попередньої машини в півтора-два рази більшу звичної.

Концентрація уваги. Водіння в зимових умовах вимагає більшої концентрації уваги, ніж в інший час. Не розмовляйте по мобільному телефону якщо у вас гарнітура «hands-free» – в ожеледь потрібен максимум концентрації та уваги.

Габарити. Головне при тумані і снігопаді, як і в багатьох інших ситуаціях – позначити свою присутність. Тобто показати іншим учасникам руху, що на їх шляху може виявитися і ваш автомобіль. Перше, що слід зробити – це увімкнути задні протитуманні фари, якщо вони є. Але не сподівайтеся тільки на «габаритні ліхтарі» – краще увімкніть і ближнє світло фар. До того ж, це світло навіть удень дозволить трохи раніше побачити автомобіль, що зупинився попереду, і безпечно його об’їхати. Також в умовах поганої видимості рекомендується вмикати «аварійку». Режим, коли всі покажчики повороту блимають, забезпечить високий рівень безпеки і в тумані, і при снігопаді. 

Водіння автомобіля.

Початок руху, підйом і спуск. Для уникнення пробуксовки працювати педалями акселератора і гальма потрібно максимально плавно. Якщо колеса все одно пробуксовують, спробуйте починати рух з другої передачі. До речі, це правило слід пам’ятати при виїзді з парковки. Стандартна зимова аварія – автомобіль «повело» при рушанні з місця, в результаті чого постраждала машина ні в чому не винного сусіда.

Передній або задній? Значною мірою особливість керованості автомобілем залежить від типу приводу. Так, у задньопривідних автомобілів спостерігається  ефект «риб’ячого хвоста» – задню частину заносить то вліво, то вправо. Це наслідок неправильної роботи з педаллю газу і зчеплення або при рушанні на льоду: всі ці дії необхідно робити м’яко, стартуючи з місця дуже акуратно. При проходженні повороту необхідно зменшити швидкість і додати її вже після повного завершення маневру.

Передньопривідний автомобіль при проходженні поворотів також має свою особливість – при вході в поворот необхідно зменшити швидкість, а в момент виходу з нього – додати газу. Якщо цього не зробити, автомобіль може занести. До речі, якщо передньопривідний автомобіль уже втратив керованість, дуже важливо зосередитися і, замість того, щоб натиснути на гальмо, додати газу і вирівняти траєкторію кермом. У такий спосіб можна об’їхати перешкоду, яка щойно з’явилась, наприклад, якщо вискочив на дорогу пішохід.

Гальмування.  Головна помилка водія під час ожеледиці – різкі рухи. Гальмування, або поворот керма, або перемикання передач, або найстрашніше – гальмування з одночасним поворотом керма. При відсутності системи АБС гальмувати треба короткими качками, ні в якому разі не тиснути на гальма до упору і чекати поки машина зупиниться – в цьому випадку можлива втрата керованості. Для підвищення ефективності гальмування використовуйте гальмування двигуном, не натискаючи на педаль зчеплення практично до повної зупинки. А якщо ж ситуація є екстремальною, дозвольте автомобілю і зовсім стихнути – нехай це дає і незначне скорочення гальмівного шляху, але іноді рятує навіть пів-сантиметра.

Пасивна безпека. Не забувайте користуватися ременями безпеки, тому що ймовірність зіткнень і вильотів з дороги взимку набагато вища, ніж влітку. Відрегулюйте положення підголівників, які значно знижують ризик ушкодження шийного відділу хребта, тому що більшість аварій взимку – удари ззаду, трапляються внаслідок недостатньої дистанції.

У крижаному полоні.  Якщо ви «забуксували», не робіть необдуманих вчинків: цим ви можете тільки ускладнити своє становище. Не дозволяйте колесам прослизати, ви ще сильніше загрузнете. Поверніть колеса вліво і вправо кілька разів, щоб хоч трохи очистити колію від снігу. Давайте як можна меншу порцію газу для того, щоб як можна плавніше рушити з місця.

Якщо є лопата, розчистіть своїй машині шлях і приберіть сніг з-під неї. Якщо возите з собою пісок, насипте його під ведучі колеса, якщо піску немає, можуть допомогти килимки з салону.

При наявності механічної КПП дуже ефективний метод «розгойдування», коли ви вмикаєте поперемінно першу передачу, а при відкатуванні назад задню. У підсумку, добре «розгойдавшись», автомобіль покине пастку. 

Необхідні дрібниці

Крім стандартних предметів: аптечки, вогнегасника, знака аварійної зупинки, балонного ключа, запасного колеса (запаски) і домкрата, в далекій дорозі також можуть стати в нагоді: додатковий комплект верхнього одягу; ліхтар на батарейках; привід «прикурювання»; скребок для скла; щітка; сірники; кульок з піском; невелика лопата; буксирувальний трос; сигнальний ліхтар.

Пам’ятайте!

Щоб зберегти своє життя та здоров’я,

будьте пильні і обережні на зимовій дорозі!

За матеріалами журналу «Надзвичайна ситуація»  

Соцiально-психологiчний центр © 2017 Хостинг від uCoz