Пам'ятка бійцю

Меню

Пошук

Вітаю Вас, Гость · RSS 20.11.2019, 12:29

Головна » 2011 » Травень » 20 » Тренінгове заняття «Профілактика конфліктів»
16:40
Тренінгове заняття «Профілактика конфліктів»


18 травня в Соціально-психологічному Центрі в рамках програми «Клас» під керівництвом психолога Смирнякової А.М. було проведено тренінгове заняття для учнів 6-Б класу ЗОШ №4 на тему «Профілактика конфліктів в учнівському колективі».

Ця програма розрахована на школярів підліткового та юнацького віку. Вона базується на концепції навчання, побудованій на взаємодії та обміні досвідом, містить інформацію щодо конструктивного керування конфліктами.

Мета заняття: ознайомити присутніх з поняттям «конфлікт»; зясувати причини виникнення, підходи і способи розв’язання  конфліктів; розглянути стратегії поведінки людини в конфлікті.

Конфлікт – це момент у взаєминах двох або більше людей, коли між ними виникають суперечності. Причинами виникнення конфлікту можуть бути: егоїзм, заздрість, лінь, лицемірство, користолюбство, карєризм. Конфлікти є: міжособистісні (побутові, адміністративні, професійні, етичні, ідеологічні), міжгрупові та внутріособистісні.

Існує багато способів вирішення конфліктів. Ось деякі з них: слід з гумором, спокійно ставитись до критичних ситуацій; бути готовому до компромісів; звертатись за допомогою у вирішенні конфлікту до незнайомої особи; намагатись проаналізувати ситуацію з нейтральної сторони; активно відстоювати свою позицію шляхом наведення все нових і нових логічних міркувань; намагайтесь (якщо це можливо) ухилятися від участі в конфлікті або ж виробити рішення, яке задовольняє обидві сторони.

Учням сподобались релаксаційні вправи, вправа «Побажання на день», розминка «Знаки зодіаку»: тренер пропонує учасникам вишикуватися в лінію, відповідно до місяця народження кожного , але повідомляти іншому учневі свій місяць (день народження) дозволяється лише мовчки, використовуючи рухи, міміку. Тренер сприяє тому, щоб можливі помилки й непорозуміння слугували створенню веселої атмосфери, сприймалися з гумором, без образ.

Конфлікту легше запобігти, ніж його подолати. Але якщо запобігти конфлікту не вдалося, то доведеться його вирішувати, оскільки поглиблені й систематичні конфлікти небезпечні для конфліктуючих сторін.

Пять принципів, що допомагають уникнути конфлікту у спілкуванні  з людьми:

·        Не виражайте сумніву щодо розумових здібностей вашого співрозмовника.

·        Підтримуйте в людини віру в себе.

·        Розмовляючи з людьми, не починайте з питань, у яких у вас із людиною наявні протиріччя.

·        Прагнучи переконати людину, потрібно спочатку дати їй висловитися.

·        Критикуйте позитивно: критика повинна бути засобом, а не метою; її висловлює людина, яка користується довірою і повагою; критикується справа, діяльність, а не людина; вона застосовується в особливих випадках, а не є повсякденною і звичною; критикуйте наодинці і дружнім тоном.

Слід памятати, що конфлікт – невідємна частина життя. Він означає насамперед взаємодію, діалог. Конфліктуючі сторони завжди впливають одна на одну; дії однієї сторони викликають «відповідь» словами або діями іншої сторони. Конфлікт може стати початком розвитку гармонійних стосунків, поліпшення свого життя й життя інших, можливістю реально щось змінити. Але така можливість виникає лише за умови позитивного спілкування, взаємодії між сторонами.

Взаємовигідне розвязання конфлікту полягає в тому, щоб задовольнити обидві сторони і шляхом взаємного толерантного ставлення досягти компромісу.

 

Світлана Огарь,
соціальний працівник

 
Переглядів: 2396 | Додав: spcenter | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 1
1 Світланка  
Самий чудовий психолог в Центрі. Допоможе вчителям та діти до неї ходять залюбки побільше таких занять бажаємо Вам успіхів у роботі до нових зустрічів у навчальному році!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Соцiально-психологiчний центр © 2019 Хостинг від uCoz