Інформація
Пам'ятка бійцю

Меню

Пошук

Вітаю Вас, Гость · RSS 28.05.2018, 11:21

Головна» Публікації » Як за допомогою казки розвинути морально-етичні цінності дитини

Як за допомогою казки розвинути морально-етичні цінності дитини

Казки, притчі, перекази з давніх часів виховували дитину. Батькам було ніколи довго розповідати про життєві цінності. Вони багато працювали. Казки в емоційній формі, дуже образно надавали знання про життя. Легше запам’ятати образ гусей-лебідей, які можуть вкрасти, ніж зрозуміти, що далеко від дома стає небезпечно. Це застереження. Або як відповісти на питання маленьких чомучок о сонці? Так з’явилася казка про колобка (один із варіантів тлумачення цієї казки).

Нижчі я надаю чотири варіанти вправ з дітьми на виховування морально-етичних цінностей. Просто після читання казки або оповіді проведіть бесіду з вашим малюком. Вам маленьке побажання: більше слухайте, питайте и менш говоріть самі. Не перетворюйте казку на читання моралі.

  1. Прочитавши або прослухавши казку, обов'язково поговоріть з дитиною про те, хто йому більше сподобався з головних героїв, менш сподобався, як він оцінює вчинки героїв, до яких наслідків вони призвели, висновки. Кожне питання має давати привід для роздумів, а не перевіряти пам'ять. Таку вправу слід робити з дітьми від 4 років, які добре розмовляють. Для молодших буде досить переказати основний сюжет, дати спільну оцінку героїв і їх вчинків. Батьки при цьому задають навідні запитання, доповнюють, допомагають.
  2. Коли дитина добре засвоїла зміст казки, можна переходити до розподілу за принципом «Добре-Погано». Це означає, що батьки разом з дитиною розмірковують над вчинками всіх героїв казки, як позитивних, так і негативних. Можна задавати такі питання: «А як слід було б вчинити в даній ситуації?», «А як би ти вчинив, якби був на його місці?», «Чому цей герой поганий (хороший)?», «Що його зробило таким?». Такі питання підійдуть дітям від 5 років. Попередження для батьків: ніколи не критикуйте думки дитини, не кажіть, що вона не правильна. Висновок, який зробила дитина, не обов’язково збігається з вашим або загальноприйнятим.
  3. Дуже корисною вправою для розвитку морально-етичних якостей, мислення і мовлення є узагальнення уроків, які є в казці у вигляді коротких виразів, прислів'їв та приказок. Придумуйте разом з дитиною, як одним реченням можна розповісти суть історії. Або придумуйте нові назви казки без зміни суті.
  4. Обговорюйте на прикладі казок абстрактні поняття, такі як «доброта», «хитрість», «цікавість» і ін.

Олександра Бондаренко,

практичний психолог Соціально-психологічного центру

м. Славутич

Категорія: Діти | Додав: spcenter (03.03.2018)
Переглядів: 34 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Соцiально-психологiчний центр © 2018 Хостинг від uCoz
Хостинг від uCoz