Інформація
Пам'ятка бійцю

Меню

Пошук

Вітаю Вас, Гость · RSS 21.09.2020, 02:45

Головна» Публікації » Вчитись мені вже не рано

Вчитись мені вже не рано

Читати з пелюшок, рахувати з пелюшок, вивчати іноземну, плавати, знати кольори… З появою в кінці минулого століття методик раннього розвитку дитини  питання навчання різним премудростям стає актуальним чи не з першого дня появи малюка на світ.  До  питання раннього розвитку треба підходити дуже зважено, враховуючи можливості вашої  дитини.  По можливості створити  умови для природнього і приємного інтелектуального розвитку.  Для цього існує декілька правил, які допоможуть зробити заняття з грудним малюком приємним і корисним.

Головне  правило – не зашкодь!

Це головне правило будь-яких маніпуляцій, які батьки проводять над своїм улюбленим чадом. Що ж поганого може бути в тому, що ви почнете інтенсивно розвивати інтелектуальні здібності вашого малюка? Ви хочете зробити з дитини видатного конструктора або музиканта. Але, справа в тому, що у дитини зовсім інші погляди на ваші бажання.

  • Дитина повинна бути готова до навчання – не чинити спротиву урокам, із задоволенням поглинати нову інформацію саме в тому об’ємі, в якому вона готова її засвоїти.
  • Немає сенсу починати навчання на фоні нездоров’я або будь-яких перекосів, змін і стресів у житті малюка (порушення режиму дня, введення прикорму, переїзд та ін.).
  • Уроки з малюком повинні бути побудовані у формі гри, не йти надто довго (перші заняття – 30 секунд, поступово збільшуючи до 1-2 хвилин).
  • Якщо ви зіштовхнулись з небажанням дитини займатись, не треба наполягати  і заставляти його  займатись.

Автор однієї з методик – Масару Ібуки. Він не педагог, не психолог, а один із засновників компанії SONY,  батько дитини,  хворої на ДЦП. Його методика полягає в тому, що «Після трьох уже пізно». Автор говорить про те, що до трьох років мозок людини переживає яскравий та унікальний етап розвитку: в цей період формується до 70-80% нейронних зв’язків між клітинами головного мозку. При цьому 90% такої інтенсивної роботи приходиться на перший рік життя малюка. Навчання дитини проходить таким чином: ви пропонуєте дитині до вивчення абсолютно різні  науки. Дитина здатна засвоювати великі об’єми інформації. Готуючи дидактичний матеріал для дитини треба звертатись до першоджерел – скарбниць світової цивілізації. Хай у самому ранньому віці дитина побачить картини відомих художників, почує твори великих музикантів, почує вірші відомих поетів.

Вагомий акцент у методиці Масару Ібуки ставиться на вивчення іноземних мов та музики. Ібука вважав, що раннє знайомство з музикою робить малюка не тільки розвинутим не за роками, але і вчить його концентруватися, знаходитися у гармонії з собою і навколишнім світом.

Велику увагу приділено в цій методиці і фізичному розвитку дитини. Масару Ібука вважав, що малюка з самого народження треба вчити плавати, а як тільки стане на ніжки – кататися на ковзанах. Так у малюка швидше і краще буде розвиватися координація рухів, формуватися тіло і м’язовий каркас.

Наступна методика, яка також є цікавою для батьків основана на роботі з кубиками зі складами та настінними таблицями – методика Зайцева.  Дитина вчиться складати слова із складів, ще не вміючи говорити. При цьому кубики відрізняються один від одного звуковим наповнювачем, в результаті чого полегшується процес запам’ятовування «незрозумілих» для  дитини складів. До набору кубиків надаються таблиці на стіну, з якими необхідно працювати кожен день і диск з тими ж складами, які проспівані на мотив відомих дитячих пісень. Це також сприяє швидкому і легкому запам’ятовуванню.

Чарівні картки – методика Глена Домана.  Автор цієї методики – лікар-нейрофізіолог вважав, що діючи на один із органів  почуттів людини, можна стимулювати розвиток всього головного мозку в цілому. Так, показувати дитині кожного дня 10 карток по 10 секунд із словами по одній темі . Картки можна виготовити самим, або купити.  

Вкладки і рамки за методикою Марії Монтессорі. Це, мабуть, найбільш популярна методика серед педагогів дитячих садочків і центрів раннього розвитку. Дидактичний матеріал до цієї системи навчання можна легко знайти практично в кожному магазині іграшок. Це всі можливі рамки-вкладки, шнурівки. Крім того, великою увагою серед люблячих батьків користуються різні ігри для розвитку мілкої моторики рук (перебирання і сортування різного розміру предметів, фігурок та ін.)

Найбільш відома книга цього автора називається «Допоможи мені це зробити самому». Як по цій методиці працювати? Підбирайте для дитини іграшки з різних матеріалів, даючи можливість дитині навпомацки  зрозуміти, чим відрізняються між собою, наприклад, шовк і шерстяна тканина.

Методика Марії Гмошинської. Ця методика розрахована не стільки на навчання дитини малюванню, скільки для загального розвитку грудної дитини. Починати малювати можна приблизно з 6 місяців, коли малюк навчиться впевнено сидіти. Візьміть великий лист ватману,посадіть на нього дитину і покажіть йому, як можна малювати. А саме – занурювати пальчики, а то і всю руку у фарбу і водити по листу паперу. Малювати можна і правою, і лівою рукою. Взагалі постарайтесь не обмежувати дитину своїми уявленнями про «правильне малювання». До речі, малювати можна не тільки руками, але й іншими частинами тіла.

В якості фарби використовується спеціальна – не токсична, гіпоалергенна, яка може використовуватись для грудних дітей (така продається в магазинах дитячих іграшок).

Перший рік життя дитини – чудовий час для розвитку малюка. Більш ніколи в житті малюк не буде переживати період такого бурхливого росту. Він розвивається семимильними кроками по декількох направленнях одночасно інтелектуально, емоційно і фізично. Про це добре знають і педіатри, і педагоги. Тому і рекомендують не втрачати час. Використайте ці 12 місяців для того, щоб допомогти малюку впоратися зі стресом появи на світ, а також багато чому навчитися новому і чудовому. І пам’ятайте, що головний урок для малюка зараз – засвоїти те, що ви його любите.  

Алла Боровик

соціальний педагог

Соціально-психологічного Центру

( за матеріалами журналу «Мой ребенок»)

Категорія: Діти | Додав: spcenter (26.09.2012)
Переглядів: 820 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Усі смайли
Код *:
Соцiально-психологiчний центр © 2020 Використовуються технології uCoz
Використовуються технології uCoz