Інформація
Пам'ятка бійцю

Меню

Пошук

Вітаю Вас, Гость · RSS 24.08.2017, 02:59

Головна» Публікації » Як правильно підготувати дитину до школи?

Як правильно підготувати дитину до школи?

Готовність дитини до навчання в школі – предмет постійної уваги учителів, психологів. Від успішного розв’язання цієї проблеми залежить адаптація дитини до шкільного життя, оволодіння нею навчальною діяльністю і, як наслідок, формування всебічно розвиненої особистості.

За останні роки проводилося багато досліджень, спрямованих на виявлення особистісного потенціалу дітей шестирічного віку.

 Вступ до школи і початковий період навчання викликають перебудування всього способу життя та діяльності дитини. Цей період важкий для шестирічних дітей. Спостереження фізіологів, психологів, педагогів показують, що серед першокласників є діти, які через індивідуальні психологічні особливості важко адаптуються до нових умов, лише частково можуть упоратися (або не можуть зовсім) з розкладом роботи та навчальною програмою.

Дитина, яка вступає до школи, повинна бути зрілою у фізіологічному та соціальному сенсі, повинна досягти відповідного рівня розумового та емоційного розвитку. Навчальна діяльність потребує відповідного рівня знань про довколишній світ, сформованості елементарних понять. Дитина повинна вміти узагальнювати та диференціювати предмети й явища, разом з батьками планувати свою діяльність та здійснювати самоконтроль.

Не менш важливі й навички розмовного спілкування, розвинена дрібна моторика рук, зорово-рухова координація.

Перші п’ять років життя дитини називають "роками чудес". Саме в цей час емоційне ставлення до життя, до людей, наявність або відсутність стимулів до інтелектуального розвитку справляють вагомий вплив на всю подальшу поведінку й спосіб мислення людини.

Готовність дитини до школи передусім залежить від батьків, а якщо вона відвідує дитячий садок, то й від вихователів.

Особливої уваги потребують діти, які не відвідували дитячий садок – так звані домашні діти. Вони менш комунікабельні, важче встановлюють контакти з учителем і однолітками, не дуже комфортно почуваються в колективі, бояться залишатися в школі без батьків.

Важливо щоб для таких дітей проводились в ігровій формі заняття  адаптаційного характеру. Бажано щоб іх проводили спеціалісти, які володіють в повному обсязі такими навичками та знаннями. Але, буває так, що такої можливості у батьків немає. Тоді можна використовувати спеціальну літературу або користуватись перевіреною інформацією з Інтернету. У цій статті наведено деякі приклади ігор, які можуть проводити батьки для своїх майбутніх першокласників.  Вони сприяють розвитку дрібної моторики, пам’яті, уваги, формують  просторові  уявлення.

Ось деякі з них.

«Намисто»

Мета: розвиток дрібної моторики, координації; розрізнення предметів за формою і кольором; концентрація уваги.

Матеріал: нитки, ґудзики різного розміру й різного кольору.

Хід гри

Учитель пропонує дитині зробити намисто. Можна запропонувати зробити намисто за зразком, а ґудзики підібрати за формою й кольором.

«Два кінця, два кільця, а всередині цвяшок»

Мета: координація рухів, тренування м'язів кисті; концентрація уваги; розвиток дрібної моторики рук.

Матеріал: таця, на якій лежать ножиці (краще пластмасові, із тупими кінцями) і кілька аркушів щільного кольорового паперу. На деяких аркушах позначені лінії розрізу.

Хід гри

Учитель загадує загадку. Після того, як дитина відгадала загадку, ведучий пропонує їй розрізати ножицями папір із зображенням відгадки. Якщо дитина легко впоралася, їй дають завдання розрізати папір за лініями та виконувати складні рухи з вирізання візерунка.

Варто врахувати, що, здобуваючи навички впевнено тримати ножиці, дитина потім так само впевнено зможе тримати олівець і проводити на папері прямі лінії.

«Тир»

Мета: розвиток координації та швидкості рухів великих і дрібних м'язових груп; формування навичок різноманітного метання м'яча.

Матеріал: м'ячі, мішень (кільце або коробка), різні іграшки-мішені.

Хід гри

На відстані, до якої дитина може докинути м'яч, ставиться коробка або підвішується кільце. Дитина кілька разів намагається потрапити в ціль.

Варіант: розставляються іграшки-мішені, які треба збити. За збиту іграшку або м'яч, що потрапив у коробку, учитель видає фант (жетон). Виграє той, у кого виявиться більше фантів.

«Які звуки повторюються?»

Учитель зачитує 4-5 слів, у яких повторюються 2 звуки. Наприклад: книжка – нитка – тканина – нирка – пігулка.

Діти визначають звук, який повторюється в кожному слові.

«Запам’ятай і змалюй»

Учитель демонструє протягом 3-5 с низку простих геометричних фігур. Після цього кожен з дітлахів відтворює в зошиті це по пам’яті.

Особливу увагу в підготовці до школи необхідно приділяти тим малюкам, які не відвідують дитячий садок. Щоденні заняття варто починати, як тільки дитині виповниться 5 років. Нехай вона систематично малює: розфарбовує, перемальовує, малює з натури – не стримуйте її фантазію, але стежте, щоб вона правильно тримала олівець, фломастер, пензлик.

 Дуже корисно ліпити з пластиліну, вирізати з паперу, тканини чи картону різні фігури (ножиці повинні бути досить гострими, але із закругленими кінцями).

Якщо є конструктор із дрібними деталями, збирайте його разом з дитиною. Вчіть малюка пришивати ґудзики, в’язати гачком, вишивати, але тільки під вашим наглядом! Все це стимулює розвиток дрібних м’язів руки.

Якщо дитина неправильно вимовляє звуки, слід звернутися до логопеда. Спостереження педагогів і психологів показують, що діти, які мають вади у вимові, на письмі також припускаються помилок. Для того, щоб у малюка сформувалася правильна вимова, частіше обговорюйте з ним прочитані книжки, пропонуйте описати побачене чи скласти оповідання за малюнками.

Підготувати дитини до школи психологічно – теж важливе   завдання батьків. Психологічна готовність до навчання складається з багатьох компонентів:

Перш за все, у маляти має бути бажання йти в школу, тобто, мовою психології - мотивація до навчання в школі.

 У нього має бути сформована соціальна позиція школяра: дитя повинне уміти взаємодіяти з ровесниками в школі, виконувати вимоги вчителя, контролювати свою поведінку.

Важливо, аби майбутній школяр був здоровим, загартованим і витривалим, інакше йому складно витримувати  навантаження в  школі  протягом року і навіть учбового дня в школі.

І, нарешті, у нього має бути достатній розумовий розвиток, який є основою для успішного опанування шкільних знань, уміннями і навиками, а також для підтримки оптимального темпу інтелектуальної діяльності, аби маля встигало працювати разом з класом.

Готуючи дитину до школи, орієнтуйтеся не тільки на інтелектуальну зрілість маляти. Шкільні психологи зауважують, що складніше всього є справа із психологічною і соціальною підготовкою. Щоб дитина була готова до навчання психологічно і соціально, "домашніх" дітей хоча б на рік перед школою варто відправляти в дитячий садок, тим більше, що сучасні зміни в дошкільній освіті передбачають обов’язкове відвідування дитячого садка у п’ятирічному віці.

Алла Боровик,

соціальний педагог  Соціально-психологічного центра.

Використана література:

 Барташнікова І., Барташніков О. Розвиток уваги та навиків навчальної діяльності. –

Тернопіль: Богдан, 1998.

Ільїна М. Н. Подготовка к школе. – Пітер, 2004.

 

Категорія: Дорослі | Додав: spcenter (18.06.2015)
Переглядів: 352 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Соцiально-психологiчний центр © 2017 Хостинг від uCoz
Хостинг від uCoz