Інформація
Пам'ятка бійцю

Меню

Пошук

Вітаю Вас, Гость · RSS 15.11.2018, 04:57

Головна» Публікації » Що таке Телефон довіри і навіщо туди дзвонити?

Що таке Телефон довіри і навіщо туди дзвонити?

Телефон довіри – один з видів соціально значущих послуг. Надає можливість анонімної телефонної бесіди з кваліфікованим консультантом.    У ході розмови абоненту може надаватися інформація і психологічна підтримка, а також абонент може передавати відомості консультанту. Телефон довіри часто використовується для консультування по складним, суперечливим темам, обговорення яких в особистій бесіді могло б бути скрутним: міжособистісні і сексуальні відносини,  вживання  психотропних речовин, тяжкі життєві обставини тощо.

Навіщо телефонувати

Як будь-який сервіс, Телефони довіри мають власні «стандарти якості», обов'язкові для виконання. Кожна людина, яка звертається на Телефон довіри, вправі розраховувати на наступне:

Конфіденційність для клієнта

Співробітники служби не мають права розголошувати будь-яку особисту інформацію, яку повідомляє їм абонент. Зазвичай на них існує стандартна реєстрація дзвінків і збір загальних даних (стать, вік клієнтів і так далі). Консультант може обговорити дзвінок з іншим співробітником тієї ж служби, але поза стінами організації це заборонено.

Анонімність для консультанта

На Телефонах довіри співробітники не можуть нічого повідомляти про себе – ні часу чергувань, ні адреси, де знаходиться телефон, ні справжнього імені. Консультант на телефоні довіри – абстрактна фігура, він не має права згадувати про свій особистий досвід. Це гарантує безпеку консультанту і дозволяє сконцентруватися на проблемах людини, що дзвонить. Для нього консультант стає просто дзеркалом, яке дозволяє побачити вихід із кризової ситуації.

Можливість виговоритися

Головне, що повинні вміти консультанти на Телефоні довіри – це слухати і допомагати говорити. Якщо завгодно – це «професійні слухачі». Насправді мистецтво слухати не таке  просте, як може здатися. Нам рідко випадає нагода розповісти про свої проблеми, коли нас не перебивають, не прагнуть поставити «діагноз», допомагають сформулювати думки і дають зрозуміти, що не засуджують і повністю приймають нас такими, які ми є.

Допомога в пошуку рішення

Кожен, хто переживав стан психологічної кризи, знає, що в цей момент виникає відчуття «повної безнадії», складно прийняти рішення і діяти. Завдання консультанта – прояснити проблему людини і обговорити, як можна вчинити. Консультант не повинен вчити, «як треба жити»: він може  допомогти знайти максимум рішень, обговорити плюси і мінуси різних дій.

Координати інших служб

Телефон довіри – це так звана «первинна служба». Людина, яка подзвонила на Телефон довіри, може отримати там інформацію про інші місця, де їй готові надати допомогу: у консультантів Телефонів довіри є бази даних по медичним, соціальним і психологічним службам.

Чого не можна отримати по телефону

У Телефонів довіри є свої обмеження, як у будь-якої послуги. На жаль, через міфи про цю службу люди часто чекають від них саме того, що надати по телефону просто неможливо, зокрема:

Корисні поради

Одне з головних правил будь-якого Телефону довіри: «Не можна давати поради». Консультант може слухати, може поділитися знаннями, але він не може і не має права сказати «що ж з усім цим робити». По-перше, така порада гарантовано буде неадекватною: сама людина все одно краще розбирається в своїй ситуації, ніж хтось сторонній. По-друге, порада – це перекладання відповідальності за прийняття рішень. Людина сама відповідає за свої дії, у консультанта немає права «грати в Бога» і вирішувати,  що для когось  краще.

Психотерапія і діагнози

Консультації психотерапевта – це складний і тривалий процес. Одна розмова по телефону в принципі не може мати такого ж ефекту і не замінить очне звернення до психолога. Втім, можна обговорити по телефону, чи варто взагалі звертатися за психотерапією, і як це можна зробити.  По телефону неможливо поставити діагноз і  провести довготривалу психотерапію.

Психологи давно помітили одну особливість. Якщо людина приходить або хоча б просто записується на консультацію, їй стає набагато краще. Іноді самого факту звернення за  допомогою буває достатньо, щоб почати діяти і  вирішувати проблему. Адже перший крок – найважчий, і Телефони довіри в чому його полегшують.

З метою розширення доступу до психологічних послуг і правової  підтримки учасників АТО, перед усім із сільської місцевості, при Соціально-психологічному центрі м. Славутич створена Служба психологічної і правової допомоги «Телефон довіри». Він діє в робочі дні з 9.00 до 13.00 та з 14.00 до 18.00. Телефонна консультація може проводитися відповідним фахівцем (психологом або юрисконсультом), як безпосередньо в момент звернення абонента, так і за попереднім записом.

Номери телефонів, за якими Ви можете звернутися на «Телефон довіри» 095 467 64 08;  067  850 91 16.

У разі необхідності, якщо у абонента немає коштів на оплату розмови, фахівець-консультант може сам зателефонувати абоненту.

Ірина Фадєєва,

практичний  психолог

Соціально-психологічного центру м. Славутич

Категорія: Дорослі | Додав: spcenter (28.03.2018)
Переглядів: 51 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Соцiально-психологiчний центр © 2018 Хостинг від uCoz
Хостинг від uCoz