Інформація
Пам'ятка бійцю

Меню

Пошук

Вітаю Вас, Гость · RSS 13.12.2017, 03:39

Головна» Публікації » Соціальний маркетинг Соціально-психологічного центру: сучасна технологія організації надання соціальних послуг

Соціальний маркетинг Соціально-психологічного центру: сучасна технологія організації надання соціальних послуг

У сучасному суспільстві практично за будь-яким регулюванням, управлінням, контролем відносин соціальних процесів органи управління повинні звертати увагу на демократичні політичні та економічні цінності, де в основі взаємодії між ними та суб’єктами керівництва полягають не відносини примусу та тиску, а практично усюди – відносини обміну, обміну послугами (сьогодні навіть концепція держави виходить з того, що вона є «сервісною» організацією, постачальником послуг для населення), цінностями, ідеями, соціальними «продуктами» тощо.  

У теорії соціального обміну цілі обміну поширюються й на нематеріальні об’єкти практично в любому соціальному контексті. Розглядання об’єкту як базового соціального процесу, що призводить до формування соціальної структури та присутніх в усіх ситуаціях взаємодії індивідів, дозволяє трактувати маркетинг як діяльність, що спрямована на оптимізацію цього процесу та дотримання вимог взаємовигідного обміну.  

Оскільки держава, на думку французького соціолога М. Круазьє, не може «командувати» суспільством, не може його примушувати (оскільки все одно бюрократичний тип розвитку хоча й здається швидким та ефективним, проте не змінює сутності відносин, поведінкові стереотипи тощо), повинна бути налагоджена система місцевого соціального маркетингу, де ідеї та проекти мають висуватись громадськими організаціями та центрами, які спрямовують свою діяльність на основі суспільних ініціатив та заохочень.  

Соціальний маркетинг – це діяльність державних органів, недержавних організацій, рухів, окремих фізичних осіб в соціальному конкурентному середовищі, що базується на принципах класичного маркетингу та спрямована на досягнення цілей, пов’язаних з просуванням соціальних продуктів (шляхів вирішення проблем, ідей, цінностей тощо).  

 

Соціально-психологічний центр також є суб’єктом та агентом соціального маркетингу, який є базою для такої діяльності некомерційного характеру. Зазначимо, що основними функціями таких центрів є: надання соціальних, психологічних послуг населенню, організація круглих столів з вирішення соціальних питань та проблем, впровадження соціальних проектів, підвищення рівня соціальної відповідальності органів виконавчої влади на місцях для формування соціальної інфраструктури, аналіз соціальних процесів та надання рекомендацій фахівцями щодо подальшого розвитку суспільства, громади тощо. Саме такі державні структури повинні існувати для захисту та допомоги певним проблемним верствами населення, а також роботи з різними групами (підлітками, школярами, дітьми, людьми похилого віку тощо).  

У роботі Центру задіяні деякі напрямки соціальної маркетингової діяльності: індивідуальна робота («маркетинг ідей») пов’язана з впровадженням різних поглядів, цінностей, стереотипів, корегування поведінки та посиленням розвитку позитивних якостей; та групова діяльність (чи проект), що спрямована на визначення суспільних потреб та проблем, які звертають на себе увагу, і розробка маркетингових механізмів їх реального вирішення. Таким чином, одночасно вирішується якась важлива суспільна проблема та «актуалізується» соціальний аспект поставленої проблеми, тобто здійснюється соціальний маркетинг.  

Інший важливий напрямок діяльності соціального маркетингу є маркетингове просування різних соціальних проблем, яке вирішує наступні ключові завдання: 

  • вивчення та аналіз громадської думки за проблемою; 

  • розробка стратегії просування соціальної проблеми;  

  • залучення суспільної уваги до проблеми з боку держави, комерційних структур, широкої громадськості; 

  • комплексна інформаційна підтримка;  

  • взаємодія з лідерами думок; 

  • розробка ефективних каналів комунікацій з цільовими групами.  

Важливим є те, що в умовах функціонування соціального маркетингу, де продуктом є ідеї, програми, особистості, різні соціальні послуги тощо, сутність обміну у першу чергу полягає в отриманні позитивної соціальної реакції споживача.  

Найчастіше у якості соціальних проблем для подібного маркетингу обираються питання з наступних областей функціонування суспільства:  

  • соціальна допомога;  

  • охорона здоров’я; 

  • освіта; 

  • екологія;  

  • захист громадських прав та інші.  

Відзначимо, що усім цим та іншими питаннями фахівцями Соціально-психологічного центру приділяється належна увага.  

Прагнення нашої держави приєднатись до Європейського союзу повинно згодом підкріплятись певними реформами та змінами, які мають відбуватись, у тому числі, в сфері надання соціальних послуг. Розпочинається цей процес, за досвідом інших європейських країн, з реформування цієї сфери та вдосконалення законодавства, створення центрів у структурі місцевих самоврядувань, створенням єдиного реєстру регулювання сферою соціальних послуг, установ, закладів, що надають та отримують ліцензію на послуги.  

Одержуваний досвід Центру може стати корисним для нових центрів та установ, які, сподіваємось, будуть ще актуальнішими та ефективнішими у нашій державі. 

 

Використане джерело:  

Акимов Д.И. Социальный маркетинг / Д.И. Акимов. – Киев: Наукова думка, 2008. – 144 с. 

К. Міщенко, О.Суліма Система соціаьних послуг Литви// Соціальний захист. - №1 (149). – січень 2009 р. – С. 7-11.

Категорія: Дорослі | Додав: spcenter (22.01.2015)
Переглядів: 442 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Соцiально-психологiчний центр © 2017 Хостинг від uCoz
Хостинг від uCoz